lördag 15 oktober 2011

Dagen D

Jaha, då var dagen här då! Och inte en bebis i sikte... Trodde verkligen att den här skulle titta ut lite tidigare och därför blir det väl desto jobbigare att vänta nu då :/
Har sovit gott som vanligt och vaknade inte förrän 8. Då hade tjejerna fixat och donat för att kunna servera frukost. De hade gjort skyltar och satt på sig förkläden för att vara servitriser och ta upp beställning. Tyvärr fanns inte alltför mycket hemma att servera frukost av, så maken tog en sväng till affären och sen fick vi en riktigt god lördagsfrukost. Ostfrallor, smoothie, salami, grönsaker och nutella. Maken fick kaffe serverat i nya kaffekoppen han fick av fotbollstjejerna förra helgen. Mysfrukost helt enkelt!

Pokalutdelningen igår blev plakettutdelning eftersom pokalerna inte var färdiga. Även Tuva följde med så jag blev helt solo hemma. Det kanske var bäst det för jag var inte på allra bästa humör. Fick jobbat lite och sen fixade jag lite mysstämning med tända ljus tills de kom hem. Efter maten skulle vi ha lite fredagsgott i soffan men lilltjejen var så trött att hon bara förflyttade sig från matbordet till soffan och slocknade på en gång. Hon är verkligen fredagstrött!



Undra vad man ska sysselsätta sig med för att få bebisen att titta ut då?! Promenader, aktiviteter, städa, tvätta???

6 kommentarer:

  1. Powerwalks å hallonbladste, efter det kom Ebba ut! :)

    SvaraRadera
  2. Mysig start på lördagen! Vi som trodde vi skulle få åka till V-ås i helgen och snusa bebis, men vi hoppas att han/hon har tittat ut tills nästa helg!
    Elli

    SvaraRadera
  3. Hemma igen efter min shoppingtur och ännu inga nyheter från det Stoorska hemmet, kan jag läsa! Håller alla tummar i världen för dig! Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Jenny: Ska/har testat promenader, fortsätter försöka :-)
    Elli: Nej, denna helg verkar som förgjort - vi får se om det hänt något till nästa ;-)
    Malin: Hittade du det du ville ha? Jag är lite avis vet du! Tack för alla tummar!

    Kram till er alla!! /Cecilia

    SvaraRadera
  5. Tänk som så att bebisen mår riktigt bra i magen och bara växer på sig.. Njut och vila!

    SvaraRadera
  6. Linda: Du har så rätt men jag längtar ju så... Och lite otålig är jag väl till naturen ;-) Men försöker njuta lite emallanåt! KRAM

    SvaraRadera