söndag 9 oktober 2011

Svamp i överflöd

Min skogsmulle har varit ute i svampskogen tillsammans med Ida. De tog med sig lite fika och planerade att gå en lång vända in i skogen. Det blev inte så långt.... De hittade så mycket svamp redan innan de kom in i skogen på riktigt, att både korg och två plastpåsar blev alldeles fulla :-) Nu fyller vi förråden för vintern!



Tuva har lekt med sin nyvunna kompis idag också. Tuva gillar att leka borta och började med det idag också men sen kom de hem hit och lekte med kaninen och pysslade förstås. De är väldigt pyssliga båda två :-)

Jag blev ju alldeles solokvist när övriga familjemedlemmar drog iväg på var sitt håll. Så det blev lite städning i lugnt tempo. Funderade över mat till veckan men det är svårt när man inte är hungrig själv. Har ju haft en fantastisk vecka... Jag har inte lagat mat en enda gång. Det har maken stått för måndag-torsdag och sen har det blivit köpmat och igår blev vi ju bjudna på mat. Men idag fixade jag till lite skogssvampsoppa till makens förtjusning och "pappapasta" till Ida. Ikväll blir det taco. Sen var idéerna slut....

3 kommentarer:

  1. Oj, oj, vad svamp. Han är en riktig svampplockare Håkan. Vi hittade lite häromkring också men inte era mängder förståss!

    SvaraRadera
  2. Nu glömde jag skriva vem jag var igen... Nu är det inte långt kvar! Vi väntar med spänning på sms.
    (kommentarerna blir inte så många, det fungerar bara från och till att kommentera- fattar inte varför!)
    moster Elli

    SvaraRadera
  3. Ja, han vet verkligen var han ska leta ;-) Och så kul att Ida ville hänga på ut i skogen. Hon hade tydligen dessutom varit väldigt flitig där ute.
    Ja, vi väntar vi med men det är ko-lugnt i magen. Eller ja, bebis var sjövild här på tidiga kvällen, så att det nästan gjorde ont när den rörde på sig men nu har den lugnat sig lite.
    Kram kram

    SvaraRadera