måndag 10 oktober 2011

Uppsagd

Jahapp, en annorlunda dag. Har röjt järnet på jobbet för att avsluta och städa av inför att min vikarie ska komma lite längre fram. Kände ju att jag måste ha fixat undan färdigt nu eftersom bebis kan komma när som helst. Fick med mig tre väskor och en plastpåse full med saker hem från jobbet. Otroligt vad man samlar på sig under tre år och då slängde jag ändå duktigt mycket!

Idag blev maken uppsagd. Firman han jobbar på försattes i konkurs idag. Maken hade det på känn hela dagen när de kallat till möte på eftermiddagen. Företaget har ju stått under rekonstruktion men det har tydligen inte fungerat. Det som är skönt är att han blev återanställd igen på det nya företaget som bildas, där de enbart ska hålla på med servicejobb och larmjobb. Och det är ju larmjobben maken håller på med.

Appropå makens jobb... På larmavdelning har de slagit vad om när bebisen ska komma. En kille åkte ur nu när bebisen inte kom i helgen. Maken tror jag har satsat på fredagen. Vi får väl se vem som vinner ;-)

Svampen är nu rensad o klar, nästan i alla fall. Maken gav bort några liter till grannarna, hoppas att det smakar! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar