onsdag 12 oktober 2011

Sköna höst

Mamma o pappa är i Turkiet på semester och jag fick mess häromdagen. De hade inte så bra väder just då men hoppas att det vänder och att de har bättre väder nu :-) Låter alldeles förträffligt skönt med lite sol. Trots det så älskar jag hösten! De kalla mornarna när luften är riktigt krispig. Stickade tröjor och sjal i halsen och fingervantar på. Cyklade till skolan imorse och det var lite solsken, så mysigt. Och snart är magen väck och då kan jag kanske till och med komma i en jacka igen ;-)

Bebisen far runt och verkar ha det bra där inne i magen. Jag har inte minsta symtom på att något skulle vara på gång. Inga förvärkar men väl lite sammandragninger som inte gör ont alls. Kan inte påminna mig att jag haft känningar innan tjejerna varit på gång heller. Återstår att se om det blir en ganska punktlig bebis detta också eller om det är en busråtta som tänker vänta in i det längsta?!

Har införskaffat en ny kamera idag. Hittade den billigt på en köp- och säljgrupp på Facebook. Har testat lite o den verkar helt ok. Hoppas att den matchar våra behov. Nu kanske den här bebisen också kan bli förevigad. Och ni kanske kan få lite bättre kvalité på bilderna här men proffsfotograf är jag fortfarande inte...

Testfotade lite på objekt som helst inte vill vara med ;-)

3 kommentarer:

  1. En av dom finare bilderna på systemvetaren. Är det byggsvängen som krånglar? Hör av ern så ska jag kollar lite.

    SvaraRadera
  2. Juste med ny kamera, en kompakt kamera antar jag? Tittade på yr.no nu och idag och imorrn ser det ut att vara sol i Turkiet i alla fall.
    kram moster

    SvaraRadera
  3. Yes, kompaktkamera är det. Ska testa o fota lite mer idag tänkte jag.
    Skönt att höra att vädret verkar bli bättre!

    Vi har kontaktat dom och bara fått info om att någon ska höra av sig. Vi hör gärna av oss, men till vem ;-) Peder?! (gissning)

    SvaraRadera