tisdag 25 oktober 2011

En vecka har gått

Igår kom bvc-sjuksköterskan och barnmorskan på besök. Såå trevligt! Vilket fantastiskt samhälle vi lever i, att det finns där när vi behöver och att de bryr sig om att vårt barn mår bra! Joel hade passerat födelsevikten med 13 gram och fick med beröm godkänt :-) Nästa vecka ska vi gå till bvc för första gången.
Amningen är ingen trevlig upplevelse än, gör ont men jag intalar mig själv att det bara är att stå ut de första veckorna så blir det bättre sen.

Idag börjar vi ta tag i livet lite grann. Har en firma hemma som ska sanera fjärrvärmeledningarna nere i källaren. Imorgon kommer golvtillverkaren och tittar på det trasiga golvet i köket/vardagsrummet. Jag har fyllt i pappren för barnförsäkringen, ska slå en signal till försäkringskassan och maken har ringt försäkringsbolaget ang de skadade möblerna i källaren.

Tog en skön promenad till affären. Lite svalt ute så jag tog på mig ett par jeans från innan graviditeten och kom i dom! Lite konstigt bara att gå i "hårda" byxor, har ju bara gått i mjukisar senaste tiden ;-)

Syskonens eftermiddagsmys i soffan


Vackra lilla unge...

2 kommentarer:

  1. Vad söt han är på detta kortet! Sover som en prins! Hälsningar från bror

    SvaraRadera
  2. Ja, det är fint! Han är så fin i hyn här :-)
    Saknade dig i helgen men vi ses nästa gång i stället!!
    KRAM

    SvaraRadera