lördag 8 oktober 2011

Sovmorgon med röj och bebisfix

Stökig natt igen... Tjejerna har vaknat vid olika tillfällen av olika anledningar men maken har fått springa upp. Gör jag det så blir jag alltid kissnödig (pga tyngden från magen) och sen upptäcker jag att jag är hungrig och det innebär att jag är klarvaken och inte kan somna om. Men eftersom maken sprungit upp med dom så fick jag faktiskt sova ända till kl. 8 med undantag för lite korta uppvaknanden :-) Så skönt och så lagom.
Var pigg när jag klev upp men det var inte för tidigt så att man blir sittande framför tv:n i flera timmar och inte heller för sent så att jag känner som att hela dagen gått redan. Fixade av i köket och röjde runt. Fixade frukost och sen började jag plocka med all tvätt som inte blivit omhändertagen. Fyra korgar med tvättade kläder hittade en plats i garderoberna, skönt att få undan.

Fixade även till bebissängen lite :-)


Tuva skulle leka med en ny klasskompis och Ida och jag for iväg på klädloppis. Hittade inget så vi for vidare till "Hällastan" som det heter här hemma (kommer sig av att tjejerna ofta ville åka ner på stan men föräldrarna tyckte det räckte med butikerna på Hälla och bara vi sa "Hällastan" så blev det ju lika bra som stan) ;-)
Fick inhandlat en fleeceoverall till bebisen och present till en go 9-åring som fyller år idag. Nu dit och gratulera!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar