tisdag 4 oktober 2011

Förberedelser och kanelbullar

Oj, vilken dag. Inte mycket har varit helt klart angående morgondagens utbildningsdag och årsmöte. Det var mycket som skulle fås ihop idag. Men nu tror jag att allt är på plats. Har packat, kopierat, planerat, lagt schema och skapat dokument som ska visas. Lite justeringar med mat o fika o dubbelkolla beställningen. Tänkt över innehållet och tågordningen. Men nu tror jag att jag har koll på det mesta. Har tom gjort en plan B med en kollega om det nu skulle vara så att bebis får för sig att titta ut.
Hoppas nu att dagen blir bra för alla de som kommer, 75 st på dagen och 150 st på kvällen. :-)

Kom hem efter halv sex och maken hade planerat för grillad lax och pressad potatis. Så gott o hela familjen åt med god aptit. Till efterrätt dagen till ära, serverades kanelbullar. Inte bakade i dag men väl för 1,5 vecka sen med Tuva som god hjälpreda.
Bullarna har fått epitetet världens godaste bullar (tack vare mycket fyllning)! Och betänk då att det inte är jag som brukar baka bullarna i huset, det är maken. Men nu tyckte tjejerna att de här bullarna var de godaste de någonsin har ätit!!! Men nu är de snart slut...

Tuva mitt i bullbaket

Ingen bra bild men ändå...

3 kommentarer:

  1. Vilken kanonkula, jag har röstat på kille!
    Det funkar inte att kommentera från I-paden där jag oftast surfar.
    kram

    SvaraRadera
  2. Kanske ska skriva vem jag är...
    Idag har G gjort en teckning till dig, med glitterpennor. Jag lovade att vi skulle ta med den när vi ses när bebisen är ute
    moster Elli

    SvaraRadera
  3. Ok, det var det som inte funkade! Då vet vi det.
    Gos-killen... Hälsa arr moster är jättenyfiken på att få se teckningen.
    Många kramar

    SvaraRadera