söndag 15 april 2012

Deklaration och sjukdom?

Fick med mig maken och mellanbarnet på barnvagnspromenad idag. Blev en runda på på knappt 5 km. Varje kilometer som blir av är väl en bra kilometer va?!

Joel sov i säkert två timmar i vagnen totalt. Jag passade på att börja sortera papper (i det fina väderet - jag är inte riktigt klok, jag vet) och leta reda på årsbesked för att kontrollera uppgifterna i deklarationen. Men vilken tid det tar att gå igenom papper. Mycket kan slängas men annat ska in i pärmar. Jag ledsnade ganska fort, men med alla papper utspridda på vardagsrumsgolvet så är det ju bara att fortsätta...

Tuva, den sista hjälten som inte varit sjuk har haft rejält ont i ett öra på eftermiddagen och kvällen. Lite snorig är hon också så nu är det väl hennes tur att bli sjuk. Hon försökte ta medicin mot öronvärken men hon tycker att det är såå äckligt. Hon försökte svälja men det gick inte. Hon blev ledsen och gick och la sig och ville vara i fred. Och hon somnade. Utan kvällsmat. Och maken som grillat revbensspjäll, som hon tycker är så gott. Lilla snorpan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar