fredag 27 april 2012

Städmaraton

Nu har jag slagit ner arslet i soffan. NU, o klockan är 10. Här har fejats, som det har gjorts hela veckan. Det blev städning undan för undan som jag tänkte mig. Idag har det varit sån där riktig tråkig städning, sån som inte syns :/ Torka lister, damma garderoberna i walkincloset, torka av innerdörrarna, damma ovan köksskåpen, slängt en massa papper som blivit liggande, putsa dörrarna till micron och ugnen, dammsugit källartrappan och skurat ovan köksfläkten. Jisses! Visste inte ens att det fanns så många ställen att städa på. JAG BEHÖVER STÄDHJÄLP! Jag suger på att städa... ;-)

Men sen har jag gjort lite roliga saker också. Monterat kort i ramar som förhoppningsvis hinner komma upp i morgon. Dekorerat den fula dörren till källaren. Kanske drar det uppmärksamheten från de fula delarna på dörren och så kan man titta på den andra delen i stället.


Nu känner jag att jag längtar att få krypa ner. I renbäddad säng, med sträckta lakan som ingen har legat i innan. Mm, så skönt!!


Få sova till den här lille krabaten vaknar :-)


God natt och sov så gott! I morgon kommer de första gästerna och sen på söndag kommer alla de andra :-) Och det där med vädret, ja, nu ser det bra ut igen!

2 kommentarer:

  1. Ska bli såå roligt med dop och få träffa er. Vet att ni har fullt upp på dopet med allt vad det innebär. Avundas er :-) njut av dagen och glöm vad stress heter. Puss ses på söndag. Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker också att det ska bli såå kul att ses! Längtar verkligen! Men samtidigt har jag lite lätt ångest. Inte över det som ska göras eller fixas på dopdagen, det ordnar sig även om det råkar bli lite väntan på tex kaffet eller nått annat. Utan för att inte hinna umgås med alla. Prata och få riktigt träffa alla. Det är inte så ofta man ses och då vill man hinna pratas vid och inte bara säga hej.
      Ja, jag ska verkligen försöka njuta av dagen!
      Många många kramar <3
      Cecilia

      Radera