fredag 27 april 2012

Inköpsturné

Har varit på en liten inköpsrunda med den lille gossen men han var inte så road...


Eller vad det det han var? Det var så skönt att åka bil så att han somna och sov i över 2 timmar.

Hämtade upp lite paket men innan jag kom fram blev jag stoppad av polisen. Körkort- och nykterhetskontroll. Jag klarade båda. What else?!

Ett paket visste jag om, det andra inte. Och varför ska man hämta på en massa olika ställen. Säkert bra för företagen men jag tycker det är skitdrygt!

Först fina tavlan


Sen det som jag inte fattade vad det var...

 
Den lille gossen ska bli testpilot för några nya smaker på barnmat. Det var det som var i det andra paketet.


Sen köpa dopbanden och hämta nyckel till prästgården.
Köpa frukostbröd på fina bageriet

 
och så lunch åt den hårt arbetande mamman.


Som var efterlängtad men inte så god som vanligt. De hörde tydligen fel när jag beställde... 7 bitar laxsushi blev tydligen en färdigkomponerad sushi med tre rullar och fyra lax :-( Jag som bara gillar laxsushi. Tur för dem att det i alla fall var fyra bitar GOD sushi ;-)

Och så efterrätten...


4 kommentarer:

  1. Lycka till på dopet på söndag, hoppas ni alla får en fin dag! Tyvärr måste jag vara hemma i Göteborg och studera o arbeta:/ tråkigt! Men vi ses säkert till sommaren:) hälsa Ida, Tuva o Håkan o sist men inte minst lilleman! kramar Fidelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hörde det! Vi hade gärna sett att du kommit men självklart ska du läsa/jobba. Det kommer fler tillfällen som vi kan ses :-)
      Tack! Och många kramar
      /Cecilia

      Radera
  2. Är det inte typiskt? De sover alltid som bäst när man själv inte har möjlighet att sova en stund med dem. Men när man väl vill/måste dåmska de banne mig inte sova ett dugg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, typiskt helt klart!
      Men han hade ju inte heller sovit så bra om han hade sovit hemma i sängen. Då är det max 40 min som gäller som standard.
      Sen som jag skrev på ett forum... Inte är det så vanligt att man lägger sig och sover tillsammans med dem (utom i början då) utan då "passar man på" att göra en massa saker som inte blir gjort när de är vakna ;-)
      /Cecilia

      Radera