måndag 23 april 2012

Dopförberedelser

Kaffebryggare - har lånat
Tårtor - beställda men måste ändras och hämtas
Dopklänning - inlämnad på kemtvätt
Kostym - som ovan
Skor - mina är framletade, tjejernas måste inhandlas
Städa huset - får göras undan för undan
Extra bord - måste lånas, av grannarna kanske?!
Stolar - syrran tar med extra
Små vaser - mamma tar med
Termos - får låna av syster
Tårt-fat - mamma hade extra o tar med
Fönsterputsning - beställd
Porslin - kör på plast, T har fixat
Kakor -svärmor och mamma bakar
Kaffefilter - måste inköpas
Blå band till klänningen - skulle jag eller mamma handla det?!
Saft - ska inhandlas
Kläder till tjejerna - är nog klara, ev byxa som ska fixas åt I
Frissan - hoppar vi, alla är hyfsat nyklippta
Städa rummet i källaren - ett måste innan övernattningsgästerna kommer
Byta lakan i sängarna - ej gjort
Extra barnstolar - kan vi låna nånstans?
Sittplatser åt alla - får sitta både ute och inne

Vad har jag glömt??? Vad kan ni komma på?

Och så läser jag att det ska bli dåligt väder, 8 grader o regn. Not kul! Tänka om dårå?!

4 kommentarer:

  1. vi kan ta med en vit barnstol , en sack n seat samt en stol på bord, alla barn sitter nog inte samtidigt så det ska nog räcka totalt eller vad tror du? Kram syster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter bra! Ska avvakta o se vädret lite. Blir det för dåligt får vi ju ta bygdegården och då kanske det finns barnstolar där. :-)
      Kram

      Radera
  2. Tårtbeställningen är ändrad!
    Dopklänningen ska hämtas på kemtvätten på fredag. Måste komma ihåg!
    Huset är damsuget o fönstren tvättade.
    Ska kolla in lokal som reserv för söndagen om det bli dåligt väder.
    Skor ska vi kolla på nu. Får se om jag hittar band till dopklänningen också.

    SvaraRadera
  3. Dopklänning - hämtad
    Kostym - som ovan
    Extra bord - måste lånas. Fortfarande inte gjort
    Blå band till klänningen - har inhandlats
    Städa rummet i källaren - done
    Byta lakan i sängarna - fixat

    *nytt* Städa toan - får bli imorgon
    *nytt* Hänga upp foton - får bli om vi hinner
    *nytt* Slänga kvistar på återbruket - makens uppdrag
    *nytt* Vika och sortera in tvätt - lär bli jag
    *nytt* Spika upp "kjolen" på altanens sista del - nu är det maken som är galen, inte jag!

    SvaraRadera