onsdag 18 april 2012

Ett halvt år

Så länge har han varit här. Känns ju bara som om det var för en månad sen. Huvva, vad gammal jag börjar bli som tycker att tiden går så fort. ;-)
Blev till och med rädd för mig själv idag. Hade noll tidsuppfattning. Har för mig att jag la ner Joel vid kvart över 9 i sängen för att sova. Satte mig med inlämningsuppgiften och skrev lite. Plötsligt vaknar han och jag tittar på klockan, kvart i 11! 1,5 timme hade gått?! Eller var det så att jag tittade på klockan och registrerade tiden i huvudet när jag passerade den innan jag la honom? Jösses alltså, jag kommer inte ihåg ;-)

Den lille solstrålen vill vara precis där mamma är och mornarna består alltid av att plocka ur diskmaskinen. Och där ska han självklart vara med!

Tuva slutade tidigt idag som oftast på onsdagar. Vi gjorde en massa ärenden och åt lunch. Hem och börja med maten, kalops idag, mmmm. Lekte lite med grannbarnen och tvätta tredje tvätten för dagen (galet - jag vet, men jag tvättar inte alla dagar, bara när jag får ett ryck). Beställde hem lite foton till ramarna som stått tomma ett år och till Joels babyalbum. Mycket har blivit gjort men det finns alldeles för mycket kvar att göra. Måste ta tag i dopet på riktigt men det får bli efter idag. Måste få in inlämningsuppgiften först, så att den är borta ur mitt huvud!



Tuva hade sin första fotbollsträning idag. Så spänd och förväntansfull hon var innan! Och på söndag är det match.
Får nog lov att inse att livet är här och nu, det pågår... Vissa saker och händelser får mig att inse att jag ska ta tillvara på stunderna... Min stora börjar bli stor. Idag cyklade hon iväg med några kompisar och köpte glass, på egen hand. Tiden går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar