onsdag 25 april 2012

Matlagning

Har serverat moussaka här hemma ikväll men det gick inte hem hos brudarna. Sånt är det... De vill inte ha samma mat som de får i skolan men lagar man nått annat så är de så ovana att de inte tycker om det... Sånt är livet som morsa! :-D Kommer själv ihåg när jag var liten och inte åt köttfärssås. Stekt köttfärs skulle det vara, BARA. Stackars mamma, hon har nog också lagat en massa mat i onödan till oss när vi var små ;-)

Trots detta tycker Ida att jag ska vara med i "halv åtta hos mig", haha! Jag har ju så dålig fantasi och har svårt att komma på vad vi ska äta för mat. Nu håller jag på att planera maten inför helgen. Det är inte lätt när man inte vet var man kommer att vara under dagen, hur många vi kommer att vara och vad det kommer att vara för väder. Tog maken till hjälp och nu har vi nog tänkt igenom det hela. Kom även på vad jag kan laga när jag får besök imorgon :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar