lördag 14 april 2012

Födelsedag

Min till på köpet :-)
Å vilken dag jag haft!

Bra med födelsedag:
Sovmorgon till 8
Slippa ta första bajsblöjan
Finfrukost när man vaknat
En dag på stan tillsammans med familjen
Få prova ut presenter så att de passar
Solsken och 13 grader varmt
Power-prommis med Joel i vagnen längs en glittrande Mälaren
Att man är så nöjd med dagen att till och med en sväng till återvinningsstationen känns trevlig
Sushi till kvällsmat

Egentligen kändes det som om det började redan igår när jag fick möjlighet att gå ut och träffa mina fina mammakompisar. Det tycker jag alla skulle få göra dagen innan de fyller år!


Det här härliga frukostbordet möttes jag av och
en trisslott som jag fick skrapa på datorn

Födelsedagslunchen smakade bra tyckte vi alla

Istället för tårta blev det macarons till tjejerna
och chokladpraliner till de vuxna

När man är snart sex månader
smakar fingrarna bättre är fika

Så här glad kan man vara om man
cyklat ihop sin egen smoothie
och fått ett cykelsadelskydd
(på huvudet)

Genomhärlig lycka i ungen
som dessutom tvistar om tungan

Tack min kära man för en helt underbar dag! Hade inte väntat mig att den skulle bli så bra. Och tack till världens mest fantastiska, härliga, goa ungar! Och tack för alla fina hälsningar på sms, facebook och mail! Och tack till alla som ringde till mig idag och grattade! Det uppskattade jag verkligen!
Känner mig oerhört priviligierad och glad att få ha er alla som vänner, släkt och familj!! Känner mig älskad och betydelsefull, det gjorde ni fantastiskt bra :-)

KRAM


2 kommentarer:

  1. Stora varma grattiskramar i efterskott Cecilia! Är som lite lost när man inte har FB längre, man är inte riktigt lika uppdaterad längre så att säga. Härligt att läsa om din dag och hoppas att även söndagen kan bjuda på lite glädje!
    /Kram Rebecca

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Rebecca!! Vad glad jag blir att du tar dig tid att skriva en gratulation här :-)
      Ja, lite lost känner man sig säkert efter ha haft en stor koll via fb, men med det kommer ju någon sorts krav att agera på allt som skrivs och tex gratta alla, alla dagar och kommentera alla inlägg. Och det gissar jag är skönt att slippa!
      Många kramar till dig!

      Radera