tisdag 2 oktober 2012

Förberedelser och minnen

Jobbdag igen! Då är det bara att beta av listan. Vissa saker har hunnit bli försent (som att komplettera en beställning) eftersom jag bara jobbar tre dagar i veckan. Vissa saker kan raderas för att en kollega redan fixat. :-) Och vissa saker står kvar på listan och bara att börja med. Nu låter det som det varit en motig dag men det har det inte alls. Har varit en bra dag, en konstruktiv dag. Har glatt några stycken och inte gjort någon förargad ;-)
Har läst igenom mitt material inför en föreläsning jag ska hålla nästa vecka. Ska förbereda ytterligare en föreläsning men det får jag försöka hinna imorgon. Har fått lite nya småuppdrag att fixa med men det får bli fokus nästa vecka. Först förbereda föreläsningen, sen arbetsplatsbesök imorgon. Och förtroendevalda dag på torsdag och efterföljande årsmöte på kvällen. Blir en låååång dag ;-)

Åkte och hämtade Ida och hennes kompisar från gymnastikträningen i kväll. Och då kom jag ihåg vad mysigt det är att åka bil så där i skymningen. Det påminde om när jag åkte med mamma hem från dansträningarna när jag var liten/yngre. Och det gjorde jag ju ganska ofta. Som mamma har skjutsat till dessa träningar. Men jag uppskattade det verkligen. Kanske inte uttryckte det där och då. Att hon ställde upp, de små samtalen som ägde rum, festisen och chokladbollen man ofta fick efter tisdagsträningarna. Men nu i efterhand. Dansen var en stor del av mitt liv och en ännu större del av min barndom och jag saknar den ibland. Skulle vilja dansa en riktig bugg emellanåt...
Där och då, ikväll, infann sig en liten känsla av harmoni i kroppen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar