måndag 8 oktober 2012

Vackra höst

Idag var det en sån där alldeles ljuvlig höstdag! Solen sken, luften var frisk och alla löv var krispiga att gå på. Inte blöta och halkiga, utan alldeles torra och krispiga. De gick som sönder när man gick på dem. Tog en liten extra runda hem efter att jag lämnat Tuva i skolan. Joel somnade på vägen hem och jag tog omvägen runt kvarteret bara för att få njuta lite extra. Hade ju även i dag en massa på agendan.

Gjorde en massa måsten medan Joel sov ute på altanen. Ringde kommunen och mailade csn. Började förbereda kvällsmaten (redan på förmiddagen, vojne vojne ;.-) ). Sen ett snabbt mellis för mig o Joel innan jag for till läkaren. Yrseln har varit betydlig mindre i dag och alla tester såg bra ut. Skönt! Blodtrycket låg lite högt så det ska vi kolla upp igen. Tog svängen förbi Hälla på vägen hem och provade och faktiskt inhandlade ett par nya löparskor. Wihoo!! Lunch och så hämta lillsnorpan. På vägen hem tog vi det lugnt. Lilla fröken sprang omkring i löven och plockade ihop en hel bukett.
Så fin!


Fixade till kalops till kvällsmat. Men se det passade inte tjejerna. Inte just den här dan i alla fall. För det var trots allt de som bett om det. Men lilleman åt så det stod härliga till!
Hann även med att läsa läxor med båda tjejerna. Vi har tillsammans med Ida bestämt en ny rutin för läxläsning. Den funkade idag, hoppas den funkar kommande dagar också :-)

Och en snabbträning fick jag till idag. Fick hämta storstumpan från hennes gymnastikträning också och då blev min träning lite kortare. Får ta igen det senare i veckan ;-) Nu kör vi igång med tre arbetsdagar. :-)

Hoppas på fler vackra höstdagar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar