onsdag 17 oktober 2012

Tillbakablickar

Vilken skillnad mot föregående natt... I morse tog han sovmorgon i stället. Till kvart över 7. Det är ovanligt för att vara honom. :-)

Hade en bra dag på jobbet. Ganska produktiv. Men jobbet tar liksom aldrig slut. Man kan göra hur mycket som helst med det här uppdraget. Och jag vill göra mycket. Och begränsa sig är väl inte alltid kul men man behöver prioritera det som är viktigast och roligast. Då får man mesta möjliga gjort och bästa resultat. Har man inte roligt gör man inte ett lika bra jobb.

Har inte sprungit på säkert två veckor av olika anledningar men idag tog jag en vända. Knät klarade 5,5 km men sen vågade jag inte längre. Var rädd att det skulle smälla till i nedförsbacken. Nya skor hjälpt lite men fixade inte allt. Behöver antagligen stärka upp muskulaturen kring knät. Kanske ska man rådfråga en sjukgymnast?!

En dag som denna tänker jag tillbaka lite.... Så här dags för ett år sen frågade maken om jag kände något. Jag svarade irriterat att "Den här ungen tänker stanna inne i tre veckor till!!" Men så 10 minuter senare så knäppte det till i magen och vattnet gick. "Å fan, nu gick vattnet!" hette det då. Värkarna satte i gång direkt och tre timmar senare hade det först hunnit bli ett nytt dygn och sen såg han dagens ljus. Eller snarare nattens glödlampsljus ;-)
Så ikväll ville tjejerna fixa födelsedagspresent åt brorsan. Vi åkte till leksaksaffären och till Hälla shopping. Tjejerna blev nöjda och det tror vi lillebror blir imorgon också. Lilla liten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar