onsdag 4 januari 2012

Att försova sig

Vi försov oss i morses! Ida hade gympaträning kl 10 och jag vaknade (efter att ha somnat om) tio i 9. Trött tjej som följdaktligen inte ville träna utan sova vidare. Nehepp, idag var det träning som gällde. Lite extra hjälp med påklädningen så satt hon till slut vid frukostbordet. Den lilla bar jag också upp och satte på onepiecen. Minstingen väckte jag halv 10. Vi var där tidigare än vi brukar! Otroligt!
Och belöningen fick jag i form av Idas glada utrop efter träningen; "Det var en jätterolig träning, jag gjorde rondat flickis nästan helt själv!"

Försov sig hoppas jag inte syster med familj gjorde idag! Tror inte det för jag har inte hört något i alla fall. De sitter nämligen på planet till Thailand nu!! De ska vara där i två månader... Såå härligt och såå avis!! Man skulle ju kunna tänka sig att åka och hälsa på men känner att Jolle Boll är lite för liten. Och dessutom har vi inte ekonomin för det heller, så det är bra med den saken ;-)

Lilla Jolle Boll ja... En inte så nöjd dag idag. Trött men kan inte sova själv vilket resulterar i sovstunder på 5-10 minuter. Då är man vråltrött vid lunchtid redan. Så när klockan blev halv 5 fick jag ta en promenad med honom i vagnen för att få honom att sova en lite längre stund. Precis innan jag gick fick jag se att Smurfarna blivit ledig på filmtoppen.se och gick att hyra så promenaden gick till Ica Viksäng. Bra tips - 10 kr/film. Bra pris, det gillar vi!
Tjejerna blev jätteglada. Den ska de få se ikväll, Ida, Tuva och hennes kompis som ska sova över här för första gången :-)

Så här glad och förväntansfull kan man vara innan kompisen kommer, iklädd de fina tightsen med kjol som hon fick av farmor i julklapp. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar