tisdag 10 januari 2012

Vilket kaos!

Tänk er bilden!

Jag har en övertrött bebis som gallskriker på golvet. En sexåring som inte vill klä på sig. Sexåring uttalar också ljudligt att hon inte vill cykla till skolan. Jag har en tioåring i telefon som inte hittar sin kompis som hon ska cykla med till syslöjden som ligger på en annan skola. Sexåringen slänger sig på golvet. Jag försöker förklara vägen till den andra skolan. Jag ska försöka klä på en arg bebis samtidigt kränga på mig mina egna ytterkläder.

Vilket kaos!

Ett under måste ha skett... Vi kom i tid till skolan och sexåringen cyklade dit. Tioåringen ringde och meddelade att hon kommit fram. Vi hittade kompisen på vägen - de måste ha missförstått varandra med tiden.

Inte konstigt att man då hittar sitt första gråa hår!! Varför har ingen sagt något!?! Jag har ju till och med lagt ut bilder på burret här!! Hmpf ;-)
Eller var det två?
Eller tre?
Eller FYRA?

Betyder det att man är kärring nu eller kanske att man börjat blivit klok? :-D

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. hahaha, jag ser... tillfälle där man skulle kunna sitta på golvet och spela på läppen som Kalle Anka på julafton... men det är det som är livet och tjusningen med barnen.

    SvaraRadera
  2. Absolut så! Men det gick ju bra. Alla kom iväg och jorden gick inte under :-)

    SvaraRadera