onsdag 18 januari 2012

Thailandskontakt

Fick ett samtal från syster som är i Thailand. Vi hann att prata en liten stund men sen fick jag någon konstig musik i örat och så bröts det. Får se om vi når varandra en annan dag :-) De verkar ha det bra i alla fall när man läser deras blogg http://www.58dagar.blogspot.com/ (tror jag skrev rätt).

Innan hade jag pratat med mamma om råd om våra försäkringsärenden. Det är tur att kunna få lite tips och förklaringar på "vanligt" språk. Hon berättade dessutom att de drar ner till Thailand och hälsar på syster med familj. Så kul och så skönt! Tycker det är så coolt att de bara tar ledigt och åker huxflux. De far om 1,5 vecka! Hoppas de får det skönt :-)

Tuva gick kortdag idag. Vi tog en lunch på Max och åkte sen och storhandlade på Maxi. Mina tjejer är lite roliga, deras favvo är inte hamburgare o pommes på Max utan det är Crispy chicken sallad. Kan ju säga att det är min också ;-)
Att handla mat med (stora) barn går sällan fort, det blev kisspaus (eftersom mamman glömt att gå med barnet på toa innan de lämnade Max) och då la vi även in en amningspaus. Efter all inhandling fick jag åka o hämta ut litteraturen till kursen. Tyvärr är de inte så nya men jag får försöka ta mig fram ändå och hoppas att de viktiga delarna överensstämmer med nyare upplagor.

Lite studier har det blivit. Även en del pappersgöra med försäkringarna och fk. Matlagning hann jag också med, observera jag! Läxor fixade jag och Ida tillsammans. Nu sitter Joel och jag och har lyssnat färdigt på ytterligare en föreläsning och nu ska vi fixa i ordning lite grejer till imorgon. Ska till Enköping på utbildning med Vårdförbundet, kul, kul! :-)

2 kommentarer:

  1. Du är makalös.
    Familj med 3 barn och så ska du börja läsa igen. Kan inte annat än beundra dig. När ni var små hade jag fullt upp hela dagarna o jobb var inte att tänka på. Det fick komma i ett senare skede. Men det är väl tidens gång.
    Ska bli skönt att bara sticka iväg på resan när vädret är som det är, speciellt för pappa som jobbar utomhus jämt. En del av resandet är ju förberedelserna och de får ske snabb denna gång. Längtan i flera månader missar man också men vad gör det.
    Vi syns snart igen. Joel växer ju så det knakar o det vill vi inte missa! Kramar till de duktiga skoltjejerna.
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte jag... Jag kanske bara är galen?! Vet inte om det kommer att gå. Det är ju annat som får stå tillbaka, hemmet tex. Känner bara att det får absolut inte gå ut över barnen...

    Jag tycker att ni är sköna som bara drar iväg. Och det är inte utan att jag blir avis ;-)

    Många kramar o pussar!

    SvaraRadera