onsdag 25 januari 2012

Lång smalis

For till IKEA idag när jag hämtat upp Tuva på skolan vid 11. Vi försåg oss med lunch och efterrätt, införskaffade en babywatch och en ram, köpte med fika hem, tittade in rean på Polarn och träffade en utav mina "gamla" mammakompisar och hittade favoritjeansen till Joel på Kappahl. Skönt med en avslappnad dag som inte innebär läsa eller "jobb".

På förmiddagen var jag och Joel till Lena, vår härliga bvc-sjuksköterska, som tyvärr går i pension, så det var sista gången vi fick komma till henne. Men riktigt roligt var det att träffa vår nya bvc-sjuksköterska Anneli. Henne gick vi till när Ida var liten. Så liten stan är ändå...
Det var dags för kontroll och vaccination. Två sprutor fick han, en i vardera låret. Han blev ledsen förstås men jag blev förvånad över hur snabbt han blev glad igen. Han vägde idag 5775 gram och var 63,8 cm. Han fortsätter att vara en lång smalis :-) Dags att börja tvätta upp 68-kläderna med andra ord!

Fick samtal från brorsan som berättade att han skulle köpa lägenheten. Han var glad åt vårat samtal igår och det var kul att veta att han uppskattade det, syrrans råd, eller kanske mer bollandet ;-) Hoppas att det blir jättebra! Och så kommer vi ner och hälsar på sen :-)

Bjuder idag på Joels språkövningar, hans sätt att tacka för maten ;-)


Måste berätta... fick tillbaka min fösta inlämningsuppgift idag. Jag klarade den, de hade inget mer att tillägga till mitt svar. Kul men det är nu det svåra börjar!
 Nästa uppgift ska in på onsdag och tills dess ska jag anordna mammaträff här hemma imorgon, stå på loppis fredag till söndag, få besök och vara på kongress måndag och tisdag. Hoppas jag får till onsdagen till att skriva och leta svar ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar