söndag 15 januari 2012

När & Fjärran

Var hemma sent i natt efter en jättetrevlig kväll hemma hos våra vänner. Vi åt gott, spelade spel, snackade och busade med kiddosarna. Så skönt! Men jag tror inte jag är en riktig småbarnsmorsa, inte är de uppe till halv två på natten pga trevligheter?! ;-)
Tuva höll i hela tiden och spelade bla spel på datorn, klockan 1 på natten!!
Stoort TACK våra fina vänner för en härlig kväll!!


Så vi var lite trötta imorses... Vid 11 hämtade jag hem stora tjejen som sovit borta, sen har vi bara varit hemma hela dagen. Det behövde vi. Efter alla aktiviteter. Ida har varit jätteflitig på eftermiddagen och städat sitt rum, till och med skurat golvet och sen städade hon kaninburen också.
Troligtvis blev hon lite inspirerad av att jag städade av hall, kök och vardagsrum.
Men jag blir lite störd på att jag inte orkar att städa vidare, vill men orkar inte. Trots att det verkligen behövs... Och de närmsta två dagarna är jag upptagen så då blir inget gjort. Styrelsemöte imorgon och mammaträff på tisdag. Så lite frustrerande är att det aldrig blir ordentligt rent, det har ju liksom grott igen när man tar tag i städningen igen... :/

Och så blir jag knäpp på mig själv att jag inte kan vara nöjd med det jag gjort idag, knäppskalle är vad man är!

Vi fick fram När & Fjärranspelet som vi haft utlånat. Det var roligt, hyfsat lätta frågor och lite strategitänk. Kom att tänka på spelet vi spelade på nyår.... då var detta betyligt lättare och därmed roligare! :-)

2 kommentarer:

  1. TACK själva!! Det var såå mysigt & trevligt :). kramar i massor från oss 4!

    SvaraRadera