tisdag 17 januari 2012

Sovmorgon med tur

Vilken sovmorgon han tog! Kvart i 10 vaknade han (skulle hämta upp en mammakompis 10!). Jag hann ju med en hel del på förmiddagen. Röja i köket, ringa konsumentvägledaren, skriva brev till försäkringsbolaget och titta på tre föreläsningar på kursen. Dum som man är så blir jag helt inne i det jag håller på med och får stressa i stället. Kom på när jag skulle åka att jag inte fixat nån lunch till idag och med huvudet fullt av tankar missar jag att dra ur motorvärmarsladden. Men sån tur jag har! Bilen går inte sönder! Förlängningssladden går åt fanders men är så glad att jag inte gjorde sönder bilen!

Träffade mammatjejerna idag ute i Skultuna och idag, för första gången, fick vi med de bebisar som var på plats, på bild :-) Så trevliga tjejer att umgås med, det är kul att kunna dela upplevelser och orosmoment, glädjeämnen och bebisarnas framsteg.
Min lilla kille måste vara trött idag, för trots den sovmorgonen var han vaken en timme på träffen och sen ville han sova igen. Vaken en halvtimme till och sen somnade han när vi åkte hem. Trodde i min enfald att han ville vara lite vaken när vi kom hem men lite mat och sen var det sova som gällde igen... Undrar hur resten av kvällen blir?!

Maken har som vanligt fixat maten, lax och pressad potatis idag. Jag har fokuserat på att skriva färdigt de där breven till försäkringsbolaget och byggfirmorna. Vill verkligen få i ordning på det här och det har legat över mig länge nu. Nu vill jag fokusera mig och lägga min tid på studierna och familjen. Och så styrelseuppdraget också förstås. Hoppas att jag får hem böckerna till kusren snart så att jag kan sätta fart. Första uppgiften ska lämnas in på måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar