fredag 6 januari 2012

Trettondagen

Spenderar vi hemma hos mina föräldrar. :-) Så skönt att vara här, det är 3,5 månad sen sist.

Jag och Joel vaknade innan den övriga stoora familjen. Vi smög upp och åt frukost med mamma och pappa. Det var så härligt att komma upp med en pigg Joel och se pappa och han tillsammans. Jag vet inte vem som var gladast åt att se vem :-)

Vi tog en rejäl promenad på förmiddagen, pappa, jag och maken. Och Joel i vagnen förstås. Gick förbi kyrkogården och tittade till "di gamle". Farmor - som jag aldrig träffat. Farfar - med alla fem barnen. Morfar - som vi alltid skulle "sparrrka boll" med och Mormor - den kloka och genomsnälla, som stekte kesoplättar. De är saknade!

Efter promenaden fortsatte Joel sova i vagnen ute. Trodde han skulle vakna på en gång, men han lurade oss. Fick både äta lunch, ta emot brorsan som kom på besök, fota tjejerna som busade i de nya fotöljerna och "fira julafton" nr 3 innan han vaknade.





När mini vaknat och fått mat så begav vi oss iväg igen, mot fritidsgården och traditionsenlig tipspromenad. Det var en riktig blandning av frågor, en hel del jättesvåra. Men vi fick några rätt, tror hela gänget höll sig mellan 8-10 rätt. Promenaden var lång men bra lagd. Fick se en massa fina nybyggda hus, alla tre skolor jag gått i och farfars gamla hus som renoverats och blivit riktigt fint! Var nog ute i en timme lite drygt men det var kyligare denna promenad trots att det inte var mer än en minusgrad.

Nu lite spel och pyssel och fixa lite inför maten.

2 kommentarer:

  1. Fler som gillar de nya fåtöljerna ser jag!!!

    SvaraRadera
  2. Jajemen! När morbror avslöjat vad de hade för hemliga funktioner ;-)

    SvaraRadera