torsdag 5 januari 2012

Prova på

Tuva och hennes kompis hade "övernattningsparty" för första gången. De såg på film med popcorn och festis. De lekte och spelade spel och har haft allmänt jätteskoj. De hade svårt att komma till ro, gissar att det var för att allt var ju inte som vanligt. De kunde inte somna och var uppe och busade med Ida och Ida busade med dem. Vi fick säga till dem flera gånger att vara tysta men de var svårt :-) När de till slut började ändra sovplats och vilja sova ute i soffan och samtidigt säga att "vi är inge trötta alls" samtidigt som de gäspar förstod man att de var övertrötta ;-) Då la jag mig och läste en saga för att de skulle komma ner i varv och efter det låg jag kvar en stund och killade dem lite på ryggen och då somnade de fort som attan :-)

Men då var Ida övertrött och låg på soffan. Mamma fick ligga och hålla om stora tjejen och även hon somnade på 5 minuter :-) Hon skulle åka med maken till jobbet och trodde att hon inte skulle orka eftersom hon somnade så sent men vi kom fram till att upp orkar man alltid, man kanske bara behöver en tupplur på eftermiddagen sen. Får se hur hon tycker det är att vara med på pappas jobb då, prova på att jobba lite!

Fixade frukost åt tjejerna i morses. Gjorde smoothie som de sa att de ville ha igår. Men idag ville de inte ha det :/ Men då fick jag ta till ett knep (inte så ofta jag kommer på det eller att det funkar). Skivade lite jordgubbe och toppade smoothien med och då gick det bra!




Nu har Joel fått badat. Det var på tiden! Inte för att han är skitig men just för att det var länge sen. Det är jag inget bra på att hinna med, men jag tror inte att han lider av det... Vi har smort med salva för att få bort skorven i huvudet och nu när han badade for det av. Så skönt att dra handen på hjässan och det bara är lite fjunigt hår :-)

Nu ska Tuva och kompisen åka och bowla och jag ska packa. Ska fara till mamma och pappa, som jag längtar!!! Det var så länge sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar