torsdag 12 januari 2012

Regn ute, sol inne

Varit på en trevlig mammaträff idag. Så kul att träffa alla igen efter nästan en månad! Och jag fick hålla i en liten, liten bebis. Den lilla killen vägde bara 3100 gram. Så små har mina aldrig varit utanför magen :-)

När vi kom hem kom fyra glada tjejer från skolan och åt mellis och började leka. Jag började med lasagnen. Joel vaknade efter att jag hackat löken men han var glad och nöjd så jag fick fortsätta. Med ett avbrott för amning så gick det jättebra. När jag skulle göra ostsåsen fick han sitta på armen och då gosade han in sig i halsen på mig, så mysigt! Då kände man sig lite som en supermorsa, fast man inte förtjänat det ;-) Och maken var så glad att jag börjat med maten och det förstår jag. Det är ju han som lagar mat nästan varenda dag.

Pratade nyss med en barndomsvän, åh så kul det var!! Det var länge sen vi sågs och kanske kan vi få till en träff snart :-) Ser fram emot det!! Och vad roligt att få veta att hon läser här :-)

Imorgon är det dags för läkarkontroll. Då ska vi väl även få veta vad han väger och hur lång han är gissar jag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar