fredag 13 januari 2012

Fredagsröjet

Bvc-besök idag! Efter att ha röjt förbi återbruket, maxi och några klädbutiker på Hälla först.

Lilleman går sakta men säkert upp i vikt men några stora skutt är det inte. 5485 gram och 62 cm lång. Han är frisk och kry enligt läkaren. Ingen spruta idag, har nytt besök om två veckor.
Fick möjlighet att fråga läkaren om hans, ja vad ska man säga, konstiga frysningar. Han blir liksom tokspänd i hela kroppen, ser skräckslagen ut och håller armarna rakt ut. Vet inte om han också håller andan under tiden. Sitter i ca 2-5 sekunder. Han blir ju inte slapp efter men det är lite läskigt. Har hänt 3-4 gånger. De vet inte riktigt vad det är, möjligtvis ett omoget nerv -och/eller andningssystem. Vi ska hålla lite koll men som jag sa till dem, jag tror inte det är nån fara :-)

Appropå mina gråa hår jag berättade om... Det är ju dem som ger lite skiftningar och glans till mitt hår har jag märkt. Man kan ju bara hoppas när de nu blir fler att jag får sånt grått hår som min mor, hon har snyggt, glänsande grått hår!

Nu ska vi göra barnen glada! Vi ska åka och bada allihop :-) Blir första gången för Joel, vi får se hur det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar