söndag 1 januari 2012

Skön start och bra slut

Vilken trevlig kväll det blev igår!
Vi körde på en hyfsat enkel meny för att ingen skulle behöva stå i köket hela kvällen. Så det blev toast skagen till förrätt, helstekt fläskfilé och potatisgratäng till huvudrätt och gino till efterrätt. Supergott alltihop!

Tjejerna fann verkligen varandra igår och lekte så bra. Joel ville som vanligt inte sova utan närhet och var mycket i famnen på oss alla men det var nog ingen som misstyckte ;-) Han sover ju som jag berättat jättebra på nätterna men tror det har mycket att göra med att han får sova precis bredvid mig, han somnar när jag somnar liksom. Och igår gick jag inte och la mig och då gjorde inte Joel det heller ;-) Han var vaken och sov mikrostunder då och då och var på gott humör hela tiden.

Vi var klara med maten ganska tidigt och började spela spel. Men spelet vi spelade var så svåra frågor på att vi bara garvade till slut! Vem inspirerades Sting av när han skrev An Englishman in New York liksom?! Vilket år kom Björk till Oscarsgalan i sin svanklänning?! Herrejissus....

Vi for hemåt vid halv 2 och alla barnen slocknade i bilen. Lekarna pågick ända in på slutet och tjejerna ville inte ge upp och åka hem ens en gång när vi åkte men lite får man ju tänka på föräldrarna ;-)

Tack för en supertrevlig kväll våra fina vänner!!


Mikrosover lite

Förrätten på väg att intas

Spexar i en egen show

Twister på hög nivå

Prinsesstjejorna

Sleeping beauty och trött mamma (kl 1)

Det blev till att ta sovmorgon idag. Jag, Joel och Tuva vaknade vid 9. Ida vaknade nån timme senare. Hon föreslog att vi skulle gå på bio och Tuva och jag nappade förstås. Alvin och gänget ville de se. Killarna fick vara hemma och gosa :-)


Mysdag i mysdressen från min fina vän

Första gången som jag var utan honom en längre stund än en timme tror jag. Det gick superbra! Både för mig och honom och pappan :-) Det var skönt att få gå på bio med tjejerna och få ge dem lite extra uppmärksamhet. Få hålla handen på bio och luta lite mot mammas axel, sötnötarna. Så skönt att komma iväg en liten stund tillsammans men gosigt att få komma hem till den här gladpricken.


Vilken charmknutte! Tjejerna kommer inte få det lätt när han blir stor ;-)

Fundera ut mat till ikväll?! Både maken och jag är sugna på Spicys thaimat. Undrar om det går att övertala tjejerna? Den ena kanske men den andra kan bli svårt ;-)

1 kommentar:

  1. Tusen tack för igår! Fina bilder! Ses snart igen! Kramar från Malin & co.

    SvaraRadera