onsdag 11 januari 2012

Upptäckter

Wow vilken morgon! Maken försov dig en halvtimme och då for jag upp också förstås. Men Joel fortsatte sova så jag kunde väcka tjejerna, som skönt nog vaknade på bra humör, hjälpa dem med kläder och frukost, packa gympakläder och frukt. Det var så skönt att se dem så positiva på morgonen. Och cyklade iväg mot skolan gjorde de redan kvart i 8. Så det slutade med att Joel var påklädd, matad och bytt på redan kl 8. Bra jobbat! ;-)

Idag tar jag en " varahemmautanattduschadag" och då förstås "intevisasigutanfördörrenutanmössadag". Och då har vi våra små samtal, Joel och jag, gör ljud åt varandra och han svarar. Så sött! Man är lite rolig... Jag kan nästan som glömma av att han finns där, när jag håller på med tjejerna eller när han sitter i babysittern, men så kommer jag på det och inser att jag bara kan gå och plocka upp honom och få lite gos, få snusa in mig på hans hals och stryk handen över de små fjunen på huvudet. Åh, så härligt det är!

Vi låg i sängen idag och snackade, han tränade nacken och helt plötsligt fick han syn på foten. Den har han sett förut men nu fick han tag i den också :-)


2 kommentarer:

  1. Det händer ju hur mycket som helst med Joel! Han kommer kännas som stora killen när vi kommer hem! Jag har funderat på att komma till er med grabbarna under påsklovet ett par dagar(T ska vara hemma och fixa med huset lite) Sen kanske vi kan åka vidare till Vara ett par dagar? Vi brukar ju alltid åka hem då. Tanken är att T kommer med tåg till Vara på typ långfredag.
    Nu ska jag hem och väcka övriga familjen. kram

    SvaraRadera
  2. Det låter väl jättebra! Kul :-)

    SvaraRadera