fredag 18 november 2011

1 månad och kalas

Lilla killen är en månad idag! Är det en månad sen jag klämde ut honom?! Hur fort har det gått? Men samtidigt har mycket hänt under den månaden och vi har hunnit träffat många. Min lilla kille.... Den här tiden kommer gå fortare än jag vill...


Har ägnat dagen åt matlagning och städning. Men inledde med att sova lite eftersom jag vaknade med huvudvärk alldeles för tidigt när Tuva kom in och väckte mig vid 5, full av förväntan inför sitt kalas. Sen lagade jag till lasagne till morgondagen när vi får besök. Men det är konstigt, allt tar tre gånger så lång tid med en liten som behöver uppmärksamhet. Joel ville inte ligga själv men provade BabyBjörnselen för första gången och somnade sött.



Idag hade Tuva bjudit in sina tjejkompisar till kalas. Alla kom och de lekte och åt en massa. De gömde nycklar och popcornlekte, hade disco i våran säng och åt marängsvisch. Som vi egentligen vet är fredagskvällar är Tuvas tröttaste kväll så det är förklarligt att Tuva blev lite ledsen vid ett tillfälle när det inte gick som hon ville med lekarna. Men hon fick många fina presenter och var på det hela mycket nöjd med kalaset.



Ida hade satt på brorsan onepiecen som han fått och som hon längtat efter att få sätta på honom.


Nu ser vi på Idol och kalasbarnet har slocknat. Imorgon kommer föräldrar, bror och syster med familj för att fira tjejernas födelsedagar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar