måndag 7 november 2011

Tips på amningsvänliga snyggkläder?

Starten på en ny vecka. Känns alltid skönt :-) Mycket som ligger framför oss denna vecka och hela november. Tuva fyller år på torsdag och vi ska planera ihop hennes födelsedag. Dessutom ska vi komma fram till vad hon ska få i födelsedagspresent, hon önskar sig inget speciellt. Känns inte roligt att försöka hitta på något, ska luska lite mer med henne under veckan ;-)

Sen ska vi på bröllop Håkan och jag och vad sjutton ska jag ha på mig? Har en fin klänning men den blir ju problematisk att amma i... Kan ju inte knöla upp pojken under klänninen och tro att han kan äta på det viset... Tänk er bilden! :-D Vad finns det för affärer som säljer snygga amningsvänliga klänningar/kläder? Finns det en affär i Västerås? Finns det nåt på nätet? Tips någon?

Bvc idag för extra kontrollvägning. Får se vad det visar.

4 kommentarer:

  1. Boob brukar ju ha en hel del fint och praktiskt. Annars får du väl köra med en fin tunika och ett linne under, så det går att dra upp tunikan utan att visa allt under? En sjal över kanske funkar också?

    Håller tummarna för att vikten går åt rätt håll!

    SvaraRadera
  2. Har tagit fram amningsklänningen jag hade på ert bröllop, den är ju gammelrosa. Tar med den när vi ses men då har du ju i och för sig inte haft möjlighet att prova den, men den lär passa tror jag.
    kram Elli

    SvaraRadera
  3. Vikten hade ökat lite grann. Kom på en klänning jag borde kunna ha med linne under. Ska prova lite senare :-)

    SvaraRadera
  4. Jag har vanliga långärmade boobtröjor om du är intresserad? Inget att ha på bröllop, men till vardags ska det ju oxå ammas.. ;) Hoppas det löser sig med bröllopskläderna!
    Kram Emma

    SvaraRadera