onsdag 9 november 2011

Mamma i farten

Och så känner man sig som supermamma ibland. Får klappa sig själv på ryggen ;-)

Varit på stan med Tuva och Joel. Varit till frissan och var så välplanerad att jag packat ner fika som Tuva kunde förse sig med under tiden och även Nintendo DS-spelet. Joel sov igenom det hela, Tuva hjälpte med nappen lite grann.
Sen kollade vi in lite presentidéer till morgondagens födelsedagsbarn. Vi köpte även en present som hon "kommer att glömma bort när hon sover" enligt egen utsago ;-)
Inhandlades även en duschmössa (måste ha på jympan i fsk-klass), nya filofaxblad, presenter till presentlådan, en plocksallad till lunch och fingerfärg.

På väg hem stannade vi till en kvart på Tuvas gamla dagis för att visa upp lillebror, hon har tjatat så om det. Sen när vi kom hem började jag med maten, lite väl lyxigt en vanlig onsdag, men, men... Boeuf bourguignon.

För att avsluta en heldag så tog jag med Ida o lilleman till leksaksaffären så storasyster kunde köpa födelsedagspresent åt lillasyster plus att jag var tvungen att fixa glassen till förskoleklassen som jag glömde köpa igår. Och på Maxi träffade jag allra finaste Malin, så roligt att ses och jag vill ses snart, snart igen :-)

Nu är kvällen här och självklart är jag helt slut! God natt vänner!



Storasyster säger hej då innan skolan :-)

6 kommentarer:

  1. Du är en supermamma! Kram Linda P

    SvaraRadera
  2. Wow! Du får ta det lugnt efter födelsedagen sen:-)

    Hur blev håret, undrar man ju!? Kram

    SvaraRadera
  3. Gratta Tuva från mig! Ser fram emot ett kalas här framöver....puss o kram, mvh Stora stora lillebror :)

    SvaraRadera
  4. Marie: Inget annorlunda egentligen, bara lite tillsnyggat inför bröllopet. Men ska se om jag kan ta en bild när jag fixat till det ;-)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Tack Linda! Men så kommer det lite psykbryt emellanåt också! ;-)
    Kram :-)

    SvaraRadera
  6. Grattade Tuva och hon blev så glad! Hon sa igår att hon längtar till nästa helg :-)
    Kram stora lillebror från lilla storasyster!!

    SvaraRadera