tisdag 8 november 2011

En riktigt bra dag!

Åh, en sån bra dag det har varit! Igår kändes inget bra i kroppen, mest bara stress men idag har känts så bra!

Fick plocka o dammsuga av lite inför att jag fick besök av en grupp mammor med och utan bebisar, med bebis på in eller utsidan ;-) Det blev en lunchträff utan att jag behövde laga mat. Eftersom det blev en träff med kort varsel så köpte vi med oss det vi ville äta. Sen slängde jag ihop en kladdkaka till efterrätt.
Det kändes så bra att få vara kvar hemma, inte ha några krav på att ta sig iväg någonstans :-)

Barnen cyklade till skolan själva idag och tog sig även hem själva. Det underlättade min dag jättemycket också. Sen var de så positiva när de kom hem. Fikade lite, pussade på Joel och sen gick de ut och lekte. De stora tjejerna ställde sig och krattade löv, det var deras lek. Herregud, vad man blir positivt överraskad ibland!

När maken kom hem och vi hade bestämt mat så åkte jag, Joel o Tuva iväg och handlade. Gick så bra det också. Tuva ville vara på Minihuset. När vi kom hem fick vi kyckling med fetaost och soltorkad tomat och pasta. En rätt som vi lagade för första gången och hela familjen blev förtjusta, lite ovanligt faktiskt. Och den var så lätt att göra, så det kommer att bli fler gånger.

Imorgon är Tuva ledig med oss och jag ska ta mig ner på stan för att göra lite inköp och även försöka klippa mig. Hoppas nu det fungerar ;-)

Några av bebisarna som var med på träffen idag

Tjejerna krattar löv i skymningen på Skymningsgatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar