fredag 25 november 2011

Slappfredag

Idag ska jag inte göra någonting! Eller i alla fall inte utanför huset, ska vara hemma och inte ta mig iväg någonstans. Tuva ska hämtas från skolan men det är också allt. Så skönt med ett andningshål!

Joel klarade hela gårdagen utan ersättning :-) Kul att det funkar! Däremot upptäckte vi igår kväll att han blivit förkyld. Han nös några gånger och ut kom en massa snor :/ Den föräldralediga mammans glamourösa vardag ;-)

Blev så glad, har hittat en smart grej. Som också är väldigt ekonomisk. Det finns säkert många som redan upptäckt det så jag kanske är lite sen. Men hur som helst...
Man kan låna e-böcker på biblioteket. Skitsmart! Och gratis! Och jag blev imponerad av hur snabbt de har en massa nyutgivna böcker till utlån. Man loggar in på biblioteket, laddar ner ett program och sen lånar man den bok man vill ha. Så får man den i sin dator och kan läsa. Sen när lånetiden går ut tas boken bort från datorn automatiskt. Skitsmart verkligen! Måste testa om det funkar i telefonen också ;-)

Fick en fråga från en omtänksam kollega från operation igår om jag ville gå på julpuben. Tänkte att det skulle vara roligt men såg att maken var inbokad på julbord med sitt jobb. Kanske man ska kolla upp barnvaktmöjligheterna?

Ha en skön fredag!! Det ska vi ha :-)


3 kommentarer:

  1. E-böcker är grymt, jag har läst flera senaste tiden, sådana som inte än finns på pocket, Läckbergs nya bl a. Laddar ner dom till ipaden och så ligger jag och läser på kvällarna. Tomas är lite sur bara för att jag ockuperar "paddan". Det funkar i telefonen också, i alla fall i iphone, svärmor gör det.
    Elli

    SvaraRadera
  2. Tack Marie! Fint att höra på en bild där man är alldeles oduschad o helt utan smink :-D

    Elli: Det är just den jag läser! Tänkte nästan att du fixat det på paddan, ni är ju lite mer "hitech" än vad vi är. Ska kolla hur det funkar med mobben då :-)

    SvaraRadera