söndag 27 november 2011

1:a advent

Hemmadag idag :-)

Lillkillen är snorig och vill endast äta och sova... Och då på mamma. Så jag har knappt gjort någonting idag. Maken är desto pyssligare. Han har sett till att ljusstakarna har kommit upp och adventsstjärnan hänger i fönstret. Han har också bakat lussekatter. Tjejerna ville förstås vara med men när det väl begav sig, var bara Ida intresserad och hon ledsnade efter att ha rullat en lussebulle. Så det var föräldrarna som fick rulla färdigt dom. Så var det med det mysiga adventsbaket! ;-)

Tänkte att jag kunde bidra med nått idag och plocka fram tomtarna. Har tänkt på det i flera dar... Men idag kände jag inte för det så då får det vara. Mycket roligare att göra sånt när man känner för det :-) Tjejerna har varit lite rastlösa idag som de brukar när vi "bara är hemma". Men efter ett tag fann de sig och både pysslade och spelade DS ihop. Sen letade vi fram Alfapet och spelade hela familjen.



Ingen av tjejerna ville åka iväg på sina aktiviteter, trots sin rastlöshet. Och idag lät vi dem slippa. Vanligtvis peppar vi dem till att åka men idag struntade vi i det. Då slapp jag hoppa in i duschen vilket var ett måste för att kunna visa mig ute och maken fick titta på sin fotboll i lugn o ro!

Jag lyckades fixa e-bokfunktionen till telefonen och är så nöjd! Funkar skitbra :-) Superbra en dag som denna när mini bara vill hänga. Nu är Läckbergs nya snart utläst. Gillar hennes sätt att skriva. Enkelt läst, skönt tempo och jag gillar historierna också. Den författare jag väljer först när det gäller deckare/spänningsromaner.

Nu är snart kalopsen klar på spisen... Glad första advent från oss!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar