lördag 12 november 2011

Sololördag utan sol

Lite gråtrist väder ute idag. Är solokvist med tjejerna (skrev jag fel igen), barnen menar jag, idag också. Maken är på svensexa för en av hans äldsta kompisar. Är så nyfiken på vad de gör men gissar att de har skoj i alla fall.

Vi har en lugn och ganska aktivitetsfridag. Vi tittar på film o tjejerna bråkar av o till. Joel har fått lite ersättning men har svårt att ligga själv o sova så han hänger på axeln min o sover. Tuva skriver önskelistan till jul och jag är väldigt imponerad av hur hon nu skriver ner sina önskningar genom att att ljuda orden och sen skriva de bokstäver hon hör. Väldigt mycket blir helt rätt!



En riktig lugn hemmadag är det. Jag har i alla fall fått in en tvätt i maskinen, den första på en vecka. Lyckades laga lunch också. Och diskmaskinen är igång. Har förhoppningsvis tänkt ut mat som går hem hos tjejerna till ikväll-bakad potatis tänkte jag. Enkelt att fixa till. Nu sätter vi på andra filmen för dagen och tar fram lite popcorn, godis o cola. Och Ida drar ner markiserna för fönstret så att vi får lite biokänsla som hon säger :-)

Skrapade fyra trisslotter jag fått men vann inget, det måste ju betyda att jag har tur i kärlek :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar