måndag 21 november 2011

Bonus

Fick förmånen att ha mamma kvar en extra dag denna gång och det innebar lite mer kvalitetstid. Hon följde med tjejerna igår på deras aktiviteter. Eftersom de bor långt bort blir det ju inte naturligt att vara med och se vad de håller på med på fritiden i vanliga fall så nu var det bäst att passa på :-)

Idag har vi varit och tittat på när Ida spelat schackfyran. Hon var väldigt nervös innan och därför var det oerhört roligt att hon vågade att ställa upp och spela. Och med vilket resultat sen! En vinst, en förlust och en remi. Min fantastiska tjej, så stolt jag är! Det är stort att övervinna sin nervositet... Sen blev det en snabbsväng på stan för att inhandla lite födelsedagspresenter till blivande 10-åringen och sen hämtade vi båda barnen i skolan.
Första partiet

Så här glad blir man när klassen vinner första deltävlingen!

Efter att ha lämnat av mamma på tåget, slängt en massa skräp, gjort en storhandling var det dags för årets första lussebulle med tillhörande glögg, ååh så gott det var!

Men jag har ju glömt... I slutet på förra veckan var de här och grävde upp gräsmattan också. Snyggt va?!
Nu i veckan ska de börja jobba med rören.


2 kommentarer:

  1. Heja IDA! Kanske ett schackspel i julklapp?!?!GRATTIS till min fina guddotter på 10 års-dagen. Kommer fortfarande ihåg när ni ringde på natten/morgonen till Åkervägen och jag sedan tog tidiga tåget till Borås och fick berätta den glada nyheten för mina studiekamrater.
    kram moster Elli

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att ha sånt komihåg :-) Ja jag kan ju omöjligt förstå att det gått 10 år!
    Schack har hon ett från Håkan. Till och med Tuva spelar, superkul att de är intresserade. Bara jag som inte kan ;-)

    SvaraRadera