onsdag 23 november 2011

10 år!

Helt otroligt! Vi har en dotter som är 10 år! Hur gick det till?
Väckte henne imorses med sång och paket. Hon hade med sig glass och bjöd klassen. Middagen fick hon bestämma och hon valde sushi! Inte mamma emot, trots att det blev tredje gången på fyra dagar ;-)
Sen kom kusinerna och vi firade med sång och tårta. :-)


Tuva var ledig idag och följde med och lämnade pengar till mannen som jag är god man åt. Naturligtvis var han nyfiken på Joel och kom ut till bilen och tittade på lilla underverket :-) Sen åkte vi förbi Mälarchokolateriet och Tuva köpte en macaron till storasyster för egna pengar. Ida blev jätteglad över Tuvas omtänksamhet!

När vi kom hem igen skulle vi städa efter lunch men jag hamnade i amningsposition. Men Tuva städade sitt rum, bäddade våra och Joels sängar, plockade upp i vardagsrummet och började städa Idas rum också. Jisses vad imponerad jag blev!

När kvällen var slut hade Ida gjort ett kort till mig o maken där hon skrev hur tacksam hon var för hennes bra födelsedag...

Nu sitter jag här med tårar i ögonen, känslorna blandas hejvilt... Vad glad jag är att jag har såna fina barn!

2 kommentarer:

  1. Så mysigt.... Läser och får tårar i ögonen! Härligt med tacksamma barn. Njut!

    SvaraRadera
  2. Ja det är härligt!
    Det "roliga" är ju att nästa dag är de inte det ;-)
    KRAM

    SvaraRadera