lördag 5 november 2011

3 barn

Jag kan bli alldeles förundrad. Jag har tre barn?! Jag är van vid två... en, två. Men nu har jag ibland två bredvid mig och en lite längre bort, som idag på gymnastiktävlingen. En bebis i famnen och en stor tjej bredvid mig. Och sen var det en stor tjej som tävlade också, konstigt... När stortjejen kom upp till oss på läktaren efter att de var färdiga så satt vi där hela familjen, tre barn hade jag runt mig, mysko känsla, men såå mysig :-)

Efter tävlingen blev det hämtmat på Mc. Tråkigt nog lyckades de inte med makens mat så han var måttligt glad när vi kom hem och hans mat var iskall. De hade tydligen fått höra ett och annat när han ringde tillbaka. Jag hade redan åkt iväg igen men tjejerna berättade nu vid matbordet ikväll hur han låtit och de fnissade åt honom. Han hade inte höjt rösten men tydligt berättat att han var mycket besviken.

Jag och Joel var upp till sjukhuset och amningsmottagningen. De tyckte också att det var konstigt att han pendlar upp och ner i vikt men de tycker precis som jag att han ser ut att må bra. Enligt deras våg vägde han 3830 gram idag och det var mer än i tisdags. De kollade även tempen och prickarna/utslagen han har på halsen men inget konstigt det heller (det trodde jag inte heller) och läkaren tyckte bara att vi skulle fortsätta amma på. Magen är som den är. Det går ett antal dagar mellan att han bajsar men han lyckades hiva ur sig ett stort lass när vi var där uppe idag :-D

Vi kom iväg och handlade hela familjen ikväll. När vi kom hem blev det lite städning, så maten kom inte på bordet förrän vid halv nio. Hemmagjord pizza blev det ikväll. Joel fick en extra skvätt mjölk som jag pumpat ur lite tidigare och nu är båda han och Tuva helt utslagna ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar