torsdag 17 november 2011

Utveckling

Måste man ha dåligt samvete för att man skickar iväg barnen till skolan själva? Tycker det är så skönt när de grejar det själva. Jag slipper väcka Joel för att mata honom innan vi ska iväg. Och jag måste inte själv vara helt färdigklädd o redo för dagen när de ska iväg. Sen hoppas och tror jag att de växer av att klara sig själva. Sen finns det ju dagar som igår också, som när jag skjutsar och lämnar flera gånger om på en dag.

Fixade lite hand-och fottryck idag. Använder fingerfärg och vanligt papper. Sen klipper jag ut och sätter in i bebisboken.
Måste göras nu innan han blir för "stor". ;-)



Fick en sån fin lapp av Tuva igår. Hon övar ju som sjutton på att ljuda och skriva ihop ord.

Nu slänga oss iväg till tandhygienisten!

2 kommentarer:

  1. Hon är ju superduktig Tuva! Duktigt med hand och fot avtryck, har jag inte fått till med någon av barnen...
    Elli

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är imponerad! Jättekul :-)
    Ses imorgon!

    SvaraRadera