söndag 11 december 2011

3:e advent

En dag av inte alltför mycket ansträngning. Vill inte ta tag i nått idag så det får vara. Har istället legat i sängen och tittat på skidtävlingar av olika slag. Frukost blev det först vid 10. Tuva ville inget ha men eftersom tjejerna ville göra något så lovade jag att vi skulle pyssla lite. Men först var de tvungna att ha ätit frukost och borstat tänderna och mamma gav efter och tillät äppelskivor och en kall grillkorv till frukost, ätandes inne i kojan. Känner sig inte så bra som morsa då men ibland får man välja sina strider som vänner säger ;-) Tuva var glad i alla fall!

Gjorde fina kristallhängen som gnistrade himla snyggt. Det var enkelt för tjejerna och de gjorde allihop utom ett, så 11 fina kristalldroppar har vi nu :-) Sen spelade de lite Super Mario, åt Bullens pilsnerkorv till lunch (vid halv tre), sen blev det mera pyssel - ullhjärtan, inte lika roligt tyckte de. Maken började sätta ihop pepperkakshuset, Ida gjorde glasyren. Maken provade att göra brända mandlar men det blev pannkaka, eller ja, det blev inge bra!
Tänkte att jag skulle göra lite julgodis också, som morfars fudge, men jag avstår. Gör det nästa helg istället. Då frestar jag Ida så lite som möjligt. Hon har godisfritt år och hon har varit helt suverän på att vara ståndaktig och ha avstått ett helt år! Jag är riktigt imponerad! Hon är en riktig gottegris annars men som sagt, helt klart imponerad att hon klarat att vara utan. Dan innan julafton får hon börja äta igen.

Vi skulle ha åkt på kalas och fira världens goaste 11-åring men fick stanna hemma eftersom maken tror han åkte på magsjuka igår kväll. Vi får väl se om vi andra blir dåliga. Tjejerna såg verkligen fram mot att åka på kalaset och blev förstås jättebesvikna men ingen vill ju ha besök av magsjuka! Men jag tror att de var ganska nöjda med allt pysslande i alla fall!






2 kommentarer:

  1. Mys:)
    Jag skulle oxå vilja bygga ett pepparkakshus. Men mina ungar har blvit för stora för att egentligen tycka det är roligt. Fast man kanske skulle ta och göra det för ens egen skull. Tål att tänkas på!

    SvaraRadera
  2. Mina ledsnar ganska fort! Det är alltid vi som får göra färdigt ;-)
    Klart du ska göra ett om du vill, orkar och känner för det :-)
    Kram!

    SvaraRadera