lördag 3 december 2011

Avslappnad lördag

Igår var vi på utvecklingssamtal med Ida. Och så fantastiskt stolt man blir! Hon fick väldigt fina omdömen och är väldigt bra på att berätta hur hon själv upplever olika saker. Det var fantastiskt att lyssna på! Sen blir jag imponerad över hur hennes lärare, både nu och tidigare, får barnen att känna att det är så roligt med skolan och får oss föräldrar att känna sån stolthet.

Förberedelserna för julen har börjat så smått. Tuva berättade att hon ville börja "prynta" när jag hämtade henne igår. Så när vi kom hem åkte en låda med tomtar fram. Har ju flera, får se om de kommer fram i helgen. Hon har ju varit flitig med sin önskelista också men till alla familjemedlemmar som köper julklappar till barnen vill jag bara säga:
-Läs inte alltför ingående på denna, här har hon skrivit upp allt hon ser omkring sig ;-) En reviderad upplaga kommer!

Joel har varit lite tjorvig idag. Inte riktigt kommit till ro. Äter men kan inte sova efteråt. Vi får se om han sova lite när jag tar mig iväg och serverar mat på Skallbergsskolan. Där finns tydligen en massa hungriga juniorSM-gymnaster ;-) Och när det blir lite liv och rörelse omkring då brukar han sova gott...

Fick besök att en väldig go vän och hennes trevliga sambo. Det är konstigt, fast man gillar nån så mycket så tar man sig inte tiden för att träffas. Men nu blev det av och det är så kul att träffa henne. Försöker planera in för nästa tillfälle redan nu! Och tack för de fina kläderna, söta ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar