måndag 12 december 2011

Är det lucia imorgon?!

En julskinka är inhandlad. Färdig, bara att griljera, så klart. Mer ambitiös än så är inte den här familjen ;-) Får se vilken dag vi får in den i ugnen. De här julförberedelserna alltså, de är utspridda i år. Brukar bli samlade på en och samma helg andra år, men nu kommer det upp lite tomtar nu och då, lite gardiner en dag och några en annan dag, bakning och pyssel lite olika dagar. Märker liksom inte ens att det är lucia i morgon, har inte tänkt på det. Inget firande att gå till i år nämligen...

Detta ikea alltså... Billigt ibland men så tråkigt med trasiga grejer! Köpte ett tvåpack energilampor när jag köpte armaturerna (hör ni, jag är gift med en elektriker ;-) ) och när vi sätter i dom är den ena trasig :/ Kul att det är trasigt innan man börjar använda det! Men visst blev det snyggt!!


Nehepp, fortsätta med julkorten!

5 kommentarer:

  1. Min Stora dotter du inspirerar mig med din blogg om olika vardagsgrejer o julförberedelser. Även jag dök in i kylskåpet för en välbehövlig rengöring. O va skönt när det var gjort. Efter spisinköpet var jag nyfiken på hur julgodiset skulle kokas. Började med pappas favorit knäcken. Blev superbra och jag anväde termometer vilket jag inte gjort någon gång tidigare. Fortsatte med morfars fudge och även nu termometer vilket resuterade i underbara karameller. Lovar att spara tills ni kommer hem.
    Kram från mamsen

    SvaraRadera
  2. Snygga lampor! Var har du gjort av mormors gamla?
    Vad bra mamma att du gör godis, Tomas frågade efter dem igår men jag sa att han får vänta tills han kommer till Vara ;)Jag gör inga för då går jag bara och äter hela dagarna
    Elli

    SvaraRadera
  3. Mamma; vad roligt att höra! Det trodde jag inte, att tjatet om vardagslivet kunde inspirera!! Vad kul :-)
    Vad hade du för temperatur på morfars karamellerna?? Vill ju helst slippa misslyckas ;-)
    Längtar efter din kola!!
    KRAM <3

    SvaraRadera
  4. Elli: Visst är dom! Den andra hälften tyckte det blev en bättre enhet, de tillhörde köksbordet liksom mer än förut, då det lös i hela köket.
    Än så länge ligger lampan i källaren. Är ni intresserade av den?
    Bra att inte göra något, mindre som åker i munnen helt klart! ;-)
    Kraaaam

    SvaraRadera
  5. Mamma: Vår termometer gick bara upp till 100 grader men knäcken blev super ändå!

    SvaraRadera