måndag 26 december 2011

Pyssel på annandagen

Idag for vi hem från svärmor och sambo. Har varit jättemysigt att träffa alla och umgås men samtidigt är det skönt att komma hem. Jag har ju varit lite begränsad och gått och lagt mig mellan 22-23 på kvällarna eftersom Joel varit jättetrött men inte kan somna utan att jag ligger bredvid och amning är som bekant sövande, även för mamman, så jag har slocknat. Så jag har inte varit jättesocial på kvällarna.
Har hört blåsten när jag vaknat i natt men inte så att jag vaknat av blåsten. Men blåst har det gjort! Plåtar från grannens tak hade tydligen farit lös och delvis kommit åt svägerskans bil :/ Och vi hann inte mer än 500 meter på väg hemåt innan första trädet låg hängande i el- eller telelinorna över vägen. Men här hemma verkar allt vara i ordning :-)

Vi har blivit mycket ompysslade av svärmor och vi firade jul i det mysiga huset vid sjön för sista gången eftersom de ska flytta. Känns tråkigt och man känner sig alltid så välkommen, känns dock aldrig som man kan bjuda igen. Känner också att svärmor får fixa så mycket, är som sagt låst en hel del med liten plus att vi är så mycket folk att det är svårt att veta var man kan hugga in...

Annandagen brukar kännas som en dag som man fixar lite hemma. Idag har vi både byggt nytt och möblerat om. Tuva och jag har byggt lego i timmar och så har jag hjälpt Ida att möblera om. Maken gick på bandy och sen var det älskade Liverpool på tv:n ;-) Nu hjälper han Ida att sätta upp sin efterlängtade julklapp, en egen tv! De är verkligen en julklapp till hela familjen, vi får förhoppningsvis vårat sovrum lite mer ifred ;-)


Djupt försjunken i byggplanen. Observera lillbrorsan som sover på sängen

Så skönt det ser ut men det funkar som vanligt bara att sova själv i fem minuter

I stort sett färdig, cirkus fem timmar tog det, min duktiga, ihärdiga tjej :-)

Nu... fundera på kvällsmat?! Efter att ha blivit bortskämd med att maten är bestämd OCH lagad känns det helkonstigt att börja tänka själv ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar