torsdag 8 december 2011

Hemmafixardag

Vaknade utan att ha ont i huvudet!! Hurra, vad underbart det är! Man tar det för givet och blir helt klart begränsad när man har det... När jag pratade med maken på telefon så sa han att det hördes på rösten att jag inte hade ont, jag kvittrade tyckte han, älsklingen :-)

Dagens outfit på sonen blev samma som igår. Jag har förmånen att ha en pojk som inte kräks alltför mycket och det är skönt. Har börjat använda 62-bodysarna nu men kör med st 56 på byxorna fortfarande. Den grönturkosa fleceeoverallen har jag bytt ut till en varmare nu när kylan och snön kom.

Kände inte för att åka ner på stan som jag hade funderingar på från igår, så det var tur att jag inte sagt något till Tuvan som var ledig idag. Jag börjar lära mig mina mammaknep :-D
Istället kände jag för att vara hemma och greja. Fick ett ryck och körde in huvudet i en garderob (som maken brukar säga). Det blev hallgarderoben denna gång... Alla fick varsin låda, utom jag och Joel som får dela. Sen nästa knäppa grej... Jag gjorde rent o fixa till i löklådan i kylskåpet.
Då ser det ut så här ;-)


Var sin låda...

Och allt som inte fick plats eller skulle ligga där åkte ut på golvet...

Tänkte på fina mormor idag när jag stekte plättar till lunch. Det gör jag alltid när jag tar fram plättlaggen. På hur hon lagade kesoplättar när vi var små. Så idag när jag stekt tillräckligt med plättisar till Tuva hade jag i lite keso i smeten och fixade till kesoplättar till mig själv. Gamla minnen! :-)

Har nu försökt mig på att laga Tuvas favoritmat på dagis (när hon gick där), Röda fisken. Hon har pratat så varmt om den. Gick till dagis och fick receptet. Lite knepigt bara, det var till 80 personer. Drog ner så det blev rimliga mängder. Men det gick inte hem! Jag tyckte det var gott men hon gillade det inte ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar