onsdag 7 december 2011

Första ordet ;-)

Så tråkigt! Jag vaknade med huvudvärk idag igen. Två Alvedon och en Ipren fick inleda dagen...

Hade en dotter som ville ut i snön på en gång i morse men hon fick se till att få i sig frukost och borsta tänderna först. Men sen kom hon på att det var julkalendern också och väntade till efter det. Hon ville ju se gammelmoster Birgitta i sin roll i kalendern. Hon fick med beröm godkänt av båda tjejerna :-)

Åkte till affären efter att jag lämnat tjejerna vid skolan. Träffade flera gamla bekanta, det var skoj! Men detta med att komma på vad man ska äta för mat alltså?! Varför ska det vara så svårt? Gick och funderade mycket där i affären men så kom jag på att jag läst en väns status vid ett par tillfällen, om en väldigt god soppa, cowboy-soppa. Så det provade vi ikväll! Maken och jag gillade det skarpt, Ida tyckte det var okej, Tuva provade inte ens :/ Men vitlöksbröden gillade alla :-)
Här är det receptet vi gjorde efter om nån är intresserad: http://www.matklubben.se/recept/cowboysoppa_57297.html

När vi satt i soffan efter maten var lilleman lite ledsen och då grät han och fick ur sig ljud som gjorde att han "sa" mamma. Så roligt det lät! Både jag och maken hörde det :-)

Idag träffade jag mammorna från familjeliv igen. Så trevligt som vanligt! Fick grymt goda muffins/cupcakes :-) Nu har snart alla bebisar tittat ut! Men lika glömska var vi som vanligt... Inget kort denna gång heller, hm

2 kommentarer:

  1. Nej, min ni väntar ju på att min Mini ska titta ut innan det blir fotografering. Så måste det vara. :)

    SvaraRadera