torsdag 15 december 2011

Julförberedelser

Kommer att göra barnen glada idag! Vi ska grilla revbenspjäll :-) De har inte ätit jättebra senaste veckan. Det har blivit en hel del nya maträtter som vi gillat men barnen varit lite skeptiska till som de är i början och inte ätit allt. Men idag lär de äta!

Maken står i köket och fixar skinkan som ska provsmakas=ätas upp innan jul. Jag har fixat med julklappar de senaste dagarna och idag har jag beställt några saker på nätet till Tuva. Jag följer tydligen trenden som säger att allt fler julklappar inhandlas via nätet. Och jag måste ju säga att det är smidigt, i alla fall när man vet vat man ska ha. Har lite grann kvar att fixa men är i bra tid i år, känns det som. Många dagar förvinner nästa vecka i och med att jag ska till Stockholm två dagar med jobbet, packa lite och sen slutar barnen skolan på torsdag förmiddag. Så det är bra att ha det mesta av shoppingen gjord.

Idag har de fyllt igen gropen under altan och skruvat tillbaka trallen. Nu har vi bara isoleringen kring rören i källaren kvar och sen kommer de och sår gräs i maj. Tjoho!

Dagens outfit på snyggingen när vi skulle till Maxi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar