onsdag 28 september 2011

Äntligen hemma

Har äntligen landat på hemmaplan igen. Intensiva två dagar är avklarade. Har tagit mig igenom dom utan större problem, men nu känner jag mig rejält trött. Många vänliga kommentarer om den fina magen har jag fått under båda dagarna :-) Många har sagt att jag är i trygga händer på kongressen, det har funnits många barnmorskor på plats. Jag har svarat att det känns bra och det enda jag saknar är en make, men det får jag väl låna en också. Men min egen hade nog dock inte blivit så glad... ;-)

Många beslut har vi tagit, tyvärr inte alla i enlighet med vad jag hade önskat. Jag ser att man tyvärr missar att innan göra en analys av det man röstar igenom och på så sätt inte fullt ut har klart för sig vad det blir för konsekvenser av beslutet. Vi har analyserat det vi röstar för och tycker att vi ser/anar vad utgången blir, men vi kanske gör feltolkningar vi?! Eller kanske vill man ha det resultat av beslutet som vi befarar? Om vi gjort feltolkningar då visar det ju sig senare, så det är bara att vänta och se och under tiden fortsätta jobba för det vi tror på.

Det var härligt att bli hämtad av maken och barnen vid stationen och slippa ta bussen hem. När vi var tillbaka hemma igen var det bara att stoppa om barnen och säga godnatt. :-)

Ska kolla igenom skafferiet efter något att äta. Har ju inte fått i mig någon riktig kvällsmat idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar