söndag 11 september 2011

Glädje och eftertanke med 5 veckor kvar

Idag är en dag för eftertanke. Många är vi som vet exakt vad vi gjorde just den dagen, den stunden som vi fick reda på att terrordåden i New York inträffat. Jag var hemma och var sjuk och såg på tv. Jag var gravid med vårt första barn. En textremsa började rulla som sa att ett plan flygit in i World Trade Center. Jag trodde som många andra att det var ett litet tvåmotorigt plan som råkat flyga in av misstag. När sen nyheterna började och (som jag kommer ihåg det) fick se i direktsändning ytterligare ett plan krascha in i byggnaden, då trodde jag inte mina ögon. Sen nyheten om Pentagon... jag trodde att tredje världskriget brutit ut. Det är fortfarande starka bilder som alltid kommer att finnas med.

Idag har jag haft en riktigt trevlig dag. Fick efter många försök äntligen till en lunch och några timmar på stan med en väldigt god vän. Det var så länge sedan sist och jag har saknat henne massor därför var det extra skoj att ses.

För minstingens del var det första gången på simskolan den här terminen. Hon tycker att det är skoj men jag blir lite fundersam på om man har koll på att några av barnen gått en hel termin. Kändes som om de började med att ta tio steg tillbaka. Hoppas bara det är för att känna av nivån på barnen.

Har funderingar på hur denna förlossning kommer att starta. Har ju en av varje, ett vattenavgång och en som startade med värkar. Undrar om det är dags att ta fram skydd att bädda in i sängen och att ha i bilen för att inte förstöra om det blir en vattenavgång. Bebisen är ju inte alls fixerad o då kan jag gissa att det kommer en hel del vatten om det nu startar så ;-)

Har ni sett att det finns möjlighet att rösta på vad det är för krabat där inne i magen? Och förresten idag är den 5 veckor kvar till beräknad förlossning!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar