tisdag 6 september 2011

Barnmorskebesök

Idag var det dags för barnmorskebesök. Magen hade växt och hjärtljuden lät bra. Blodtrycket hade stigit lite så det blir en extra kontroll nästa vecka. Idag ville maken vara med och det fick han förstås :-) Som vanlig frågar min fantastiska barnmorska hur det är och mitt vanliga svar är att det är jättebra, för jag har verkligen mått bra. Men idag kände jag hur det blev lite blött i ögonen eftersom det inte var en riktigt bra dag mentalt men när besöket var klart så gick jag skrattande därifrån, de är så goa min man och min barnmorska :-)

Har haft två bra mornar nu när tjejerna har gjort det de måste och kommit i tid till skolan. De går hem tillsammans båda två på eftermiddagarna vilket underlättar mycket. De fixar mellis själva och umgås med varandra. Idag hade dessutom stora tjejen påbörjat sina läxor när jag kom hem vilket är super med hennes tighta träningsschema.

Här hemma lagar vi lasagne idag, lilltjejen och jag, till maken och storasyster som är på fotbollsträning. Fick verkligen suverän hjälp och jag var imponerad av hur mycket hon fixar. Hon ska ju bli stor, ja storasyster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar